LTC ’t Loo Tennisvereniging

Tennispark

Op de Veilingweg, aan de rand van De Lier, vind je tennisvereniging ’t Loo. Rustig gelegen tussen de andere sportvelden van het dorp slaan hier vele sportievelingen al sinds 1970 een balletje met elkaar. Dit tennispark beschikt over 10 Smashcourt banen met verlichting, een miniveld en een tennismuur. Op het tennispark staat een modern clubhuis met een schitterend terras met uitzicht op verschillende tennisbanen.

Bestuur en leden

Als bestuur willen wij met onze leden onze vereniging toekomst vast houden. Dit willen wij doen door met onze leden de vereniging vorm te geven en door de leden bij de inrichting en uitvoering van de organisatie van de vereniging te betrekken.

Versnapering

Bij ’t Loo kan er gebruik gemaakt worden van de binnenbar, bij mooi weer kan er een versnapering bij de buitenbar worden besteld. Tijdens verschillende activiteiten op het park is de keuken geopend en tijdens toernooien worden er geregeld maaltijden geserveerd.  Uiteraard beschikt de vereniging over kleedkamers en is er ook genoeg gratis parkeergelegenheid bij het park.

Tennislessen

Dit om de binding met onze club zoveel mogelijk te versterken en om ons blijvend te onderscheiden van andere verenigingen. Tennisvereniging LTC ’t Loo De Lier is een open ontmoetingsplaats waar iedereen welkom is voor recreatief tennis, maar waar ook de competitieve tennisser zijn of haar uitdaging vindt, ondersteund door gekwalificeerde en gemotiveerde tennisleraren.

Winter

Ook in de winter kan er worden getennist. Vanaf het najaar tot en met het voorjaar staat de Big Green Egg ballonhal op en kan er in weer en wind van maar liefst drie banen gebruikt gemaakt worden. Er zijn verschillende mogelijkheden om banen te huren in de ballonhal.

Goede sfeer

Daarnaast vormt de kantine en het terras een ontmoetingsplaats die voelt als een tweede huiskamer voor alle leden en bezoekers en kent de vereniging een sfeer waar nieuwe leden zich snel welkom voelen. De vereniging is succesvol. Zij groeit, leden vinden het een leuke vereniging en financieel gaat het goed.

Historie

Lierse Tennisclub LTC ’t Loo is in 1970 opgericht en in 2020 bestaat t Loo dus 50 jaar. Onze vereniging kent een rijke traditie en mooie historie. Wil je meer weten over de eerste 25 bewogen jaren van onze tennisvereniging, lees dan het historisch boekje “Van Spruitenpad naar Centrecourt” door op de foto hiernaast te klikken.